Saturday, January 23, 2016

Navagraha Astotra

Chanting the Planetary Astotara daily, after having work on our specific planetary issues as a discipline, is considered a very auspicious practice, keeping the planetary energy of our chart aligned and consequently, preventing Prarabdha Karma to affect us. It is the compilation of all 9 puranic mantras.
The mantra is:
NAVAGRAHA ASTOTRA
Fort he Sun
JAPA KUSUMA SANKASHAM, KASHAPEYAM MAHADYUTIM;
TAMORIM SARVA PAPAGNAM, PRANATOSMI DIVAKARAM.
OM SURYAYA NAMAHA
For the Moon
DADHI SHANKA TUSHARA BHAM, KSHIRO-DHARNAVA SAMBHAVAM;
NAMAMI SHASHINAM SOMAM, SHAMBHUR-MUKUTA BHUSHANAM.
OM CHANDRAYA NAMAHA
For Mars
DHARANI GARBHA SAMBHUTAM, VIDYUTKANTI SAMAPRABHAM;
KUMARAM SHAKTI HASTAM-CHA, TAM MANGALAM PRANAMAMYAHAM.
OM ANGARAKAYA NAMAHA
For Mercury
PRIYANGUKALIKA SHYAMAM, RUPENAPRATIMAM BUDDHAM;
SAUMYAM SAUMYA GUNOPETAM, TAM BUDDHAM PRANAMAMYAHAM.
OM BUDDHAYA NAMAHA
For Jupiter
DEVANAM-CHA RISHINAM-CHA, GURUM KANCHANA SANNIBHAM;
BUDHI BHUTAM TRILOKESHAM, TAM NAMAMI BRIHASPATIM.
OM GURUVE NAMAHA
Fpr Venus
HIMAKUNDA MRINALABHAM, DAITYANAM PARAMAM GURUM;
SARVA SHASTRA PRAVAKTARAM, BHARGAVAM PRANAMAMYAHAM.
OM SHUKRAYA NAMAHA
For Saturn
NILANJANA SAMABHASHAM, RAVIPUTRAM YAMAGRAJAM;
CHAYA MARTANDA SAMBHUTAM, TAM NAMAMI SHANEISHCHARAM.
OM SHANEISHCHARAYA NAMAHA
Fort he Moon’s North Node
ARDHAKAYAM MAHAVIRYAM, CHANDRADITYA VIMARDANAM;
SIMHICA GARBHA-SAMBHUTAM, TAM RAHUM PRANAMAMYAHAM.
OM RAHUVE NAMAHA
For theMoon’s South Node
PALASHA PUSHPA SANKASHAM, TARAKAGRAHA MASTAKAM;
RAUDRAM RAUDRAT MIKAM GHORAM, TAM KETUM PRANAMAMYAHAM.
OM KETUVE NAMAHA
ITI NAVAGRAHA ASTOTARA SAMPURNAM

To learn how to pronounce this mantra, watch my YouTube video:



For more information about Mala beads, please visit http://shaktimalas.com/
Thank you once more for following me on facebook and twitter .
Para EspaƱol visita:
Have a blessed day...
TaTha-Stu! (So be it)

Shivani Ma

No comments:

Post a Comment